Periode 5 - leerjaar 2


Organiseren kun je leren!

In deze periode staat het oefenen met 'eigen regie pakken' centraal, krijg je informatie over het examenproces en ga je je studievaardigheden verder ontwikkelen. 

Hoofddoelen van periode 5 (leerjaar 2)

Je:

  1. voert meer eigen regie op de voortgang in je studie (plant meer zelfstandig je studievoortgang).
  2. gebruikt een plan van aanpak bij het plannen
  3. kan omgaan met kritiek en je kan feedback geven
  4. bent je bewust van je leerproces (Kolb) en je kan daarop reflecteren
  5. krijgt inzicht in je groei op het gebied van je executieve functies. 
  6. kan effectief bedanken (omgaan met complimenten) 
  7. kan je netwerk op een rijtje zetten en daar een goed beeld van creëren
  8. kan een intervisie leiden door middel van verschillende intervisiemethoden  
  9. bent (volledig) geïnformeerd over het examenproces.
  10. ontwikkelt je verder in studievaardigheden.
  11. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  12. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Ga naar de webapplicatie van je opleiding, naar de juiste cohort en klik op Algemeen. Oriënteer je op het Examenplan en Examineren
  • Maak een planning met behulp van een plan van aanpak



Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Is BPV-administratie (POK) op orde?
  • Uitleg over de systematiek van een POP en PAP.
  • Bespreken van BPV-opdrachten.
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Zie tegel 'Executieve functies' 
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met feedback (Feedbackladder) 

Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Opdracht 'Ben ik deskundig genoeg?'
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
Intervisie
  • Werkexploratie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Kwaliteitenreflectie
  • Motievenreflectie
  • De kleuren van de Caluwé. Welke kleur heb jij?
  • Elkaar effectief kunnen bedanken

Netwerken
  • Netwerken
  • Opdracht 1 uit de opdrachtenserie 'Je netwerk op een rijtje'
  • Opdracht 2 uit de opdrachtenserie ‘Netwerken’: ‘Breng je eigen netwerk in beeld’.
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten.
  • Reflecteren op je leerproces met behulp van Kolb


Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van dossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier


Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief Loopbaan-dossier) en registratie in je studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Dossier
  • Studentenportaal




Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 2

Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl