Periode 5 - leerjaar 2
Organiseren kun je leren!
In deze periode staat het oefenen met 'eigen regie pakken' centraal, krijg je informatie over het examenproces en ga je je studievaardigheden verder ontwikkelen.
Hoofddoelen van periode 5 (leerjaar 2)
Je:
- voert meer eigen regie op de voortgang in je studie (plant meer zelfstandig je studievoortgang).
- gebruikt een plan van aanpak bij het plannen
- kan omgaan met kritiek en je kan feedback geven
- bent je bewust van je leerproces (Kolb) en je kan daarop reflecteren
- krijgt inzicht in je groei op het gebied van je executieve functies.
- kan effectief bedanken (omgaan met complimenten)
- kan je netwerk op een rijtje zetten en daar een goed beeld van creëren
- kan een intervisie leiden door middel van verschillende intervisiemethoden
- bent (volledig) geïnformeerd over het examenproces.
- ontwikkelt je verder in studievaardigheden.
- bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
- krijgt een studieadvies.
Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode
Thema
(en Loopbaancompetentie) |
Leeractiviteiten | Mogelijke leermiddelen |
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
|
|
|
Beroepspraktijkvorming
|
|
|
Organisatie van je studie
|
|
|
Reflecteren
|
|
|
Intervisie
|
|
|
Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
|
|
|
Netwerken
|
|
|
Organisatie van je studie
|
|
|
Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
|
|
|
Studievoortgangsgesprek
|
|
|
Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 2
Naar boven