Periode 4 - jaar 1

Het jaar is voorbij gevlogen! 

Dit is de laatste periode van het eerste schooljaar. Het jaar is voorbij gevlogen. Tijd om de eindbalans van dit schooljaar op te maken. 

Hoofddoelen van periode 4 (leerjaar 1)

Je:

  1. maakt de balans op van je ontwikkeling in het afgelopen jaar.
  2. blikt terug op het afgelopen jaar door middel van een evaluatie op het onderwijs
  3. kijkt terug op morele dilemma's die je hebt meegemaakt 
  4. staat stil bij het thema Seksualiteit (TestJeLeefstijl) 
  5. maakt met een groepje medestudenten afspraken met betrekking tot samenwerken (wat heeft afgelopen jaar wel gewerkt en wat niet m.b.t. samenwerken) 
  6. je brengt je studievoortgang in kaart en bedenkt wat je nodig hebt (om bijvoorbeeld eventuele achterstanden weg te werken of juist je te verdiepen).
  7. je beslist of de gemaakte opleidingskeuze voor jou de juiste is.
  8. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  9. krijgt een bindend studieadvies (wet toelatingsrecht). 

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten
Mogelijke leermiddelen
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Terugblik/ evaluatie op het onderwijs van afgelopen schooljaar d.m.v. onderwerpen (n.a.v. JOB-enquête). 

Intervisie: ontdek elkaars werkplek
  • Werkexploratie
  • Wat kunnen we van elkaars BPV-ervaringen leren?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Internationalisering: oriëntatie op een stage in het buitenland.
Plannen kun je leren
  • Loopbaansturing
  • Hoe gaat het met je planning van opdrachten?
  • Welke toetsen staan er deze periode gepland?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Zelf aan zet’.
Ontdek je passie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
TestJeLeefstijl (Gezonde School)
  • Thema Seksualiteit 
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je passie’.




Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Teamrollen van Belbin: welke rol heb jij?
  • Opdracht 'Waarden en normen: alleen is maar alleen'

Voorbereiding op het tweede leerjaar
  • Loopbaansturing
  • Digitale studiegids.
  • Beroepspraktijkvorming (OnStage).
  • Studievoortgang: ben jij kansrijk in je opleiding?
  • DSG
  • OnSTage
Plannen kun je leren
  • Loopbaansturing
  • Hoe gaat het met de planning van de BPV-opdrachten?
  • Welke toetsen staan er deze periode gepland? Hoe pak jij het leren aan?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Zelf aan zet’.
  • Verdieping m.b.t. competenties
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
 
Ontdek je passie
  • Kwaliteitenreflectie
  • motievenreflectie
  • Waar ga jij stage lopen?
  • Welke opdrachten ga je volgend jaar in de BPV doen?
  • Keuzeopdracht uit de oriëntatiefase van ‘Ontdek je passie’.
  • Opdracht 'Morele dilemma's'
Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie op het afgelopen schooljaar
  • balans opmaken van dit schooljaar
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van dossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief dossier) en registratie in je studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Dossier
  • Studentenportaal


Klik hier om naar de hoofdpagina van leerjaar 1 te gaan

Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl