Periode 7-leerjaar 2

Ben je op schema?

Om je opleiding binnen de gestelde termijn af te ronden is het belangrijk dat je goed in de gaten houdt of je nog op schema ligt. Dit gaat over je ontwikkeling in de beroepspraktijk en die op school. In deze periode staan we daar extra bij stil. 

Hoofddoelen van periode 7 (leerjaar 2)

Je:

  1. monitort je studievoortgang en zorgt dat je op schema bent en blijft.
  2. krijgt inzicht in je groei op het gebied van je executieve functies en je kan hiernaar handelen.
  3. kan je verdiepen in het krachtig coachen van je cliënten op je BPV.
  4. kan je oriënteren op een buitenlandse stage. 
  5. kan je klasgenoten positieve feedback geven door middel van 'Kanjer kaarten'. 
  6. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  7. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode


Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten
Mogelijke leermiddelen
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten.
  • Voorbereiding op de BPV in leerjaar 3.
  • Hoe kan je je cliënten krachtig coachen? (Alleen voor niv.3 en niv.4 studenten)



Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Zie tegel 'Executieve functies'
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
Ontdek je passie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Motievenreflectie


Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Kwaliteitenreflectie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je talent’.
  • Kies een paar 'Kanjer kaarten' uit en geef deze aan je klasgenoten met positieve feedback

Netwerken
  • Netwerken
  • Keuzeopdracht uit de opdrachtenserie ‘Netwerken’.
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten.
 

Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van dossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Burgerschapsdossier
Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief dossier) en registratie in je studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Dossier
  • Studentenportaal 




Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 2

Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl