Periode 13- leerjaar 4


Het einde is in zicht!

In deze periode krijg je goed zicht op het laatste stuk van je opleiding. Examinering loopt als een grote rode draad door dit jaar heen. Op je 'werk' (in de BPV) wordt je steeds meer een beginnende beroepskracht. Iemand die een eigen plekje in het team heeft en waar je collega's ook wat 'aan hebben'. Toch vraagt het ook wel wat van je. Daarom:  "Believe in yourself!"

Hoofddoelen van periode 13 (verpleegkunde)

Je:

  1. kan een presentatie geven over je loopbaancompetenties die je in de afgelopen jaren hebt ontwikkeld met behulp van je succesdossier
  2. hebt zicht op het laatste stuk van je opleiding (inclusief examinering).
  3. je staat stil bij het thema agressie en veiligheid (TestJeLeefstijl)
  4. ontwikkelt je sterker tot teamspeler met een eigen netwerk.
  5. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  6. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode

Lesweek
Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen/examens ga je doen?
  • Uitleg (herhaling) presentatie dossier. De student heeft tijdens de opleiding een dossier opgebouwd en/of bewust gewerkt aan de verschillende loopbaancompetenties. 
  • Presentaties plannen (lesweek 5 en 9) 
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.



2 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?
  • Welke examens heb je opgenomen in je planning?
  • Examenplanning
3 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Thema 'improviseren' als belangrijke vaardigheid in het beroep
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Is BPV-administratie (POK) op orde?
  • POP en PAP.
  • Bespreken van BPV-opdrachten en/of examens.
4 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing


TestJeLeefstijl (Gezonde School)
  • Thema Agressie en Veiligheid 



  • Voortgang in je examen(s).




  • Gastlessen Agressie en Veiligheid - SharePoint pagina
  • Examenplanning
5 Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
  • Succesdossier presenteren
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Keuzeopdracht uit de afrondings- en vervolgfase van ‘In gesprek met’.
7 Netwerken
  • Netwerken
  • Opdracht uit de afrondings- en vervolgfase van ‘Zelf aan zet’: ‘Hoe kies ik een bedrijf dat bij mij past?’ of ‘LinkedIn’.
8 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.
9 Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Loopbaan-dossier presenteren
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken? Klaar om af te ronden?
  • Burgerschapsdossier
  • Succesdossier 
10 Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief dossier) en registratie in je studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Dossier
  • Studentenportaal


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 4



Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl