Periode 12- leerjaar 3



Hoe is de balans nu?

Het is al weer de laatste periode van het derde schooljaar. Doel van dit jaar was toch wel om goed te bewaken dat je op schema blijft lopen voor dit belangrijke jaar. Hoe hangt de vlag erbij? Hoe is de balans nu? Ben je tevreden of is het tijd om er nog even keihard aan te trekken? 

Hoofddoelen van periode 12 (leerjaar 3)

Je:

  1. maakt opnieuw de balans op van het resultaat van al je inspanningen (ontwikkeling in toetsen, BPV, examens, enzovoort).
  2. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  3. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode


Lesweek Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten Mogelijke leermiddelen
1 Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatief toetsplan van de opleiding.
2 Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Grenzen stellen op de stage, hoe doe je dat?
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten?
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten en/of examens.
  • Voorbereiding op nieuwe BPV (i.v.t.).
3 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Voortgang in je examen(s).
  • Examenplanning
4 Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
  • STARRT-methode gebruiken voor het betekenis geven aan ervaringen.
  • STRAK(T)-methode gebruiken voor het verantwoorden van keuzes.
5 Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6 Samenwerken in de groep (groepsdynamica)
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Opdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Zelf aan zet’: ‘De talentencirkel’.
7 Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing

Afronding van de opleiding (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Voortgang in je examen(s).


  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Examenplanning


  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)  
8
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing

Afronding van de opleiding (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten en/of examens.

  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)


  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
9
Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing




Afronding van de opleiding (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?


  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Burgerschapsdossier








  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
10
Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing

Afronden van de opleiding (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Individuele gesprekken (inclusief succesdossier) en registratie in je studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).


  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)
  • Succesdossier
  • Studentenportaal




  • Vraaggestuurde coaching (alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen) 


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3(alleen van toepassing voor niveau 3 opleidingen)

Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl