Periode 10 -Leerjaar 3


Wie ben ik op mijn werk?

In deze periode word je je steeds meer bewust van wie je bent op je werk. Met een mooi woord: "je beroepsidentiteit". Het is belangrijk dat je hier zicht op hebt omdat je in complexe organisaties werkt. Het is belangrijk om te weten waar je grenzen liggen. Wat jij wel wilt, kunt of moet doen.

Hoofddoelen van periode 10 (leerjaar 3)

Je:

  1. hebt meer zicht op je eigen beroepsidentiteit.
  2. kent je sterke en zwakke executieve functies en je kan deze verbeteren dmv effectieve tools. 
  3. ontwikkelt je vermogen tot zelfreflectie.
  4. staat stil bij het thema beeldschermgedrag en social media (TestJeLeefstijl)
  5. bent volledig geïnformeerd over het examenproces.
  6. bereid je studievoortgangsgesprek voor en voert dit gesprek met je begeleider.
  7. krijgt een studieadvies.

Programma studieloopbaanbegeleiding voor deze periode


Lesweek
Thema 
(en Loopbaancompetentie)
Leeractiviteiten
Mogelijke leermiddelen
1
Start nieuwe periode: terug- en vooruitblik
  • Loopbaansturing
  • Terugblik/evaluatie vorige lesperiode.
  • Start van een nieuwe lesperiode: wat staat er deze periode in het opleidingsprogramma? Welke toetsen ga je doen?
  • Nabespreking voortgangsvergadering individuele studenten.
  • Urentabel en formatieve toetsplan van de opleiding
2
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Hoe gaat het op stage? Welke ervaringen wil je delen met je klasgenoten? 
  • Opdracht 'Spoken-Word-tekst' maken 
  • Monitoring van de voortgang in (BPV-)opdrachten.
3
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing


TestJeLeefstijl (Gezonde School)
  • Thema Beeldschermgedrag en social media 


  • Zie tegel 'Executieve functies'
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Welke toetsen heb je opgenomen in je planning?


  • Gastlessen Beeldschermgedrag (SocialmediaIMPACT, R-Newt, Bureau Leefstijl) - SharePoint pagina

4
Reflecteren
  • Werkexploratie
  • Keuzeopdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’.
  • Reflecteren op begeleiding (in de BPV).
5
Intervisie
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Uitleg over diverse intervisiemethodieken.
  • Uitvoeren van intervisie.
6
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Opdracht uit de ontwikkelingsfase van ‘Ontdek je werkplek’: ‘Beelden van de BPV’.
7
Beroepspraktijkvorming
  • Werkexploratie
  • Presenteren van de opdracht ‘Beelden van de BPV’.
 
8
Organisatie van je studie
  • Loopbaansturing
  • Persoonlijke (huis)werkplanning.
  • Stand van zaken (BPV-)opdrachten.
9
Voorbereiding op studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Terug- en vooruitblik lesperiode.
  • Invullen en mailen van de zelfscan (formulier studievoortgangsgesprek).
  • Opbouwen en ordenen van succesdossier.
  • Reminder burgerschapsdossier. Wat is de stand van zaken?
  • Af laten tekenen aangevulde burgerschapsdossier + bewijs loopbaan en burgerschap voor examendossier.
  • Let op: kopie voor jezelf. Originele beoordeling moet in examendossier van het Da Vinci College
  • Burgerschapsdossier
10
Studievoortgangsgesprek
  • Loopbaansturing
  • Individuele gesprekken (inclusief dossier) en registratie in je  studentenportaal.
  • Eventuele vervolgacties/-afspraken (servicecentrum).
  • Dossier
  • Studentenportaal


Klik hier om terug te keren naar de hoofdpagina van leerjaar 3

Naar boven
/var/www/bib-breedopleidengw-davinci.learningmatters.nl